Goud is het nieuwe groen
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Goud is het nieuwe groen

  • 25 november 2021

Lekker eten dat er goed uitziet, duurzaam en gezond is – wie wil dat nou niet? De nieuwe Chlorella-alg, Duplaco Gold, helpt producenten van voedingsmiddelen en dranken om aan al deze eisen te voldoen. Dankzij de speciale, natuurlijke teelt bevat het nauwelijks kleurpigmenten, welke anders verantwoordelijk zouden zijn voor de typische groene kleur van voedingsmiddelen waaraan Chlorella is toegevoegd. Deze groene kleur wordt niet altijd op prijs gesteld in toepassingen zoals broodjes, energy bars en vleesalternatieven.

De nieuwe Duplaco Gold is een krachtige verrijking van voedsel, net als de groene Chlorella: het bevat 40 procent eiwit, inclusief alle negen essentiële aminozuren, evenals een overvloed aan vitamines en mineralen. Duplaco Gold bevat bovendien extra ijzer en zelfs vitamine B12. Ijzertekort is wereldwijd de meest voorkomende voedingsdeficiëntie. Voedingsmiddelen verrijkt met Duplaco Gold dragen daarmee bij aan het voorzien in deze belangrijke behoefte – en wel uit een puur plantaardige bron.

"Onze innovatieve teeltmethode vermijdt een chemische behandeling welke veelal door de industrie wordt gebruikt om het chlorofyl uit de Chlorella-algen te halen", legt Marcel Oogink, oprichter van Duplaco, uit. "Met Duplaco Gold kunnen producenten nu inspelen op de trend naar gezonde voeding zonder hun smaak, geur, of kleur te veranderen", zegt Oogink. Bovendien maken de rijke voedingswaarden van Duplaco Gold een ideale toevoeging in clean-label producten, ofwel producten met een korte ingrediëntendeclaratie van uitsluitend natuurlijke ingrediënten.

www.duplaco.com

Photo credits: Monkeys by the Sea

Bron: Duplaco