Verpakk(ing)en 2019

20% minder verpakkingen

05 March 2019

Consumenten, supermarkten, maatschappelijke organisaties en overheden oefenen steeds meer druk uit op bedrijven om duurzaam te verpakken. De Nederlandse supermarkten hebben onlangs met elkaar afgesproken dat er in 2025 m...

Comeback print

04 March 2019

Vijf jaar geleden zette ik de stap naar het ondernemerschap met de overname van vakblad Voedingsindustrie en de OSV. Ik kreeg vaak te horen waar ik het lef vandaan haalde om in print te investeren. “Print is een aflopend...

Voedselveilig verpakken

05 March 2019

De verpakking van je product is méér dan een aantrekkelijk omhulsel dat de verkoop vergemakkelijkt, en dat geldt zeker bij verse producten. De verpakking is medebepalend voor de houdbaarheid van je product. En dus voor d...

'Verpakken is een bijzonder ding'

05 March 2019

De rol van het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken is veranderd. Ze wordt steeds meer een partner voor het bedrijfsleven; een logisch gevolg van de ontstane maatschappelijke druk ten aanzien van verpakkingen. Directeur Ch...

De consument wil méér (en minder)

05 March 2019

De consument koopt meer gemak, wenst betere en meer productinformatie én wil minder plastic in verpakkingen. De impact van deze ontwikkelingen op de verpakkingsindustrie is groot en neemt in de toekomst snel toe. Wat bet...

De kracht van verpakken

05 March 2019

Een verpakking is als de deurgreep van een mooi gebouw. Het is de eerste hand die je de bezoeker geeft. Verpakken en verkopen zijn broer en zus. Verkopen is helpen kopen en een mooie verpakking helpt daarbij. Een fant...

Groots koken met passie

05 March 2019

Wat een treffend voorbeeld van samenwerking: StarCuisine, specialist in oriëntaalse gerechten, en Ilpra Benelux uit Barneveld, leverancier van traysealmachines en folies, vinden elkaar al tien jaar. Een win-winsituatie b...

Inzicht in duurzaamheid product

05 March 2019

De inhoud en herkomst van ieder product - of het nu een chocoladereep of luxe handtas betreft – in de supply chain is digitaal te volgen. Dat biedt mogelijkheden in het realiseren van recyclingdoelen. GS1 Digital Link ka...

Verpakkingen en etiketten onder de loep

05 March 2019

Kort voor Kerst vorig jaar publiceerde de NVWA haar jaarplan 2019. De toezichthouder zet dit jaar vooral in op voedselveiligheid, misleiding en de juistheid van etikettering, met een focus op industriële bedrijven. De ha...

Verpakken van groente en fruit

05 March 2019

Voorverpakte groente en fruit zijn niet meer weg te denken uit de supermarkt. Maar een verpakking is pas compleet als de juiste informatie erop staat. IQ Packing en Espera kunnen daardoor veel voor elkaar betekenen.   ...

Bewustwording duurzaamheid en recycling

05 March 2019

De markt wenst minder verpakkingsmateriaal. De focus ligt op milieuvriendelijke verpakkingen en composteerbare folies. “Wij stimuleren het gebruik van mono-materialen. Nieuwe ontwikkelingen vereisen ook aanpassingen aan ...

Has Food Experience 2019

05 March 2019

Ruim 200 aanstormende food professionals presenteerden op 5 februari 2019 tijdens de 11e editie van de HAS Food Experience vernieuwende projecten in het thema Today’s Food Challenges. Ieder jaar worden tijdens de HAS Foo...